Kosz na zabawki

Proszę Państwa oto kosz:)

Jakiś czas temu podjęłam się próby stworzenia kosza na zabawki dla koleżanki. Kosz był trochę testem moich umiejętności krawieckich:). Jako podstawę do szycia wykorzystałam tutorial na blogu Eti Radość szycia. Trochę dodałam też od siebie:).

Do wykonania kosza wykorzystałam:

  • piankę tapicerską grubości 1 cm
  • tkaninę bawełnianą 100 % w gwiazdy
  • gotową lamówkę bawełnianą ciętą ze skosu w kolorze miętowym

Wszystkie w/w materiały pochodzą ze sklepu Minky i tkaninki. Koszt takiego kosza to około 40 zł.

Kosz ma 33 cm średnicy i 45 cm wysokości. Jest super pojemny, mieszczą się w nim wszystkie mniejsze zabawki.

I krótko o wykonaniu:

  1. Średnice koła wewnętrznego i zewnętrznego różnią się o 2 cm. Pianka ma grubość 1 cm co zmniejsza obwód kosza w środku. Jeżeli zostawimy oba koła w identycznym wymiarze ciężko będzie nam ułożyć materiał wewnątrz kosza.
  2. Ilość potrzebnego materiału na ścianki kosza wyliczyłam ze wzoru na obwód koła. Dla ścianki wewnętrznej i zewnętrznej oddzielnie bo mamy różne średnice.
  3. Wypustkę u dołu kosza stworzyłam sama. Do gotowej lamówki bawełnianej wszyłam sznurek:).
  4. Lamówka sama w sobie jest dość wąska dlatego aby wykończyć górę kosza zszyłam ze sobą dwa równe kawałki lamówki i tym wykończyłam krawędź.
  5. Piankowa forma kosza jest zszyta. W środku zszyty mamy bok ścianki i później doszyty spód.

W kolejnym projekcie tego typu myślę o wszyciu zamka i zaprojektowaniu poszewki tak aby można ją było zdejmować do prania. W tym projekcie niestety trzeba prać całość.

Kosz spełnił wymagania, córka koleżanki zadowolona, ja dumna z posiadanych umiejętności;p. I co teraz? Szukam odpowiedniego materiału na kosz dla siebie:)

Pozdrawiam

Zapisz

4 thoughts on “Kosz na zabawki

  1. Świetny! Mamy takie kosze z ikea – siateczkowe, no ale taki to sobie można idealnie dopasować do wystroju pokoju dziecięcego doborem odpowiedniej tkaniny 🙂 U nas wszelki zabawkowy bajzel przeniósł się do salonu 🙂
    Ciekawa jestem czy ten byłby równie wytrzymały co ikeowski 🙂 Służy jako domek dla kotów, domek dla Małej i czasem jako samolot 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. Fajnie, że kosz się podoba. Nie mam reklamacji do właścicielki kosza jak do tej pory:) Jak uszyją wersję dla siebie to będę testować wytrzymałość. Tylko teraz muszę wymyślić jaki ja chcę kolor a sklepach jest tyle bawełny ze wzorami dla dzieci że może mi to zając kilka tygodni;p

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

