Czapka pilotka dla niemowlaka

Też macie problemy z czapkami dla dzieci? U nas problemy pojawiły się gdy Mała zaczęła kręcić się w wózku i przyszły mrozy. Czapki albo się zsuwają albo przekręcają albo są za małe albo za duże. Dosłownie z każdą jest coś nie tak. Dlatego aby czapka była idealna postanowiłam uszyć córce nową na wymiar:)

Materiały wykorzystane do uszycia czapki:

  • dzianina pętelkowa z dresówka.pl
  • resztki minky z projektu koca kupione w House of cotton

Trochę poszperałam w necie nad gotowym wykrojem ale nie znalazłam nic godnego uwagi. Wykrój dla obwodu głowy 46 cm zrobiłam sama trochę posiłkując się poradami z bloga Eti Radość Szycia. Oczywiście wykrój nie pasował idealnie więc czapkę po zszyciu dopasowałam jeszcze po przymierzeniu. Musiałam ją trochę zmniejszyć i bardziej zaokrągliłam górną część czapki.

Do kompletu powstał jeszcze komin o wymiarach 48 cm x 20 cm. Dzianina z której szyłam jest trochę mało rozciągliwa więc komin aby był w pełni funkcjonalny powinien być trochę dłuższy niż 48 cm. Przy dość grubej kurtce już go pod kaptur nie założę.

Czapka ma dość długie i szerokie nauszniki więc w uszy ciepło, czapa się nie kręci a i policzki są częściowo zasłonięte więc może ich nie odmrozimy;p.

Poniżej wklejam kilka zdjęć. Próbowałam zrobić zdjęcia na modelu ale są strasznie niewyraźne bo model nie chciał pozować no ale coś tam widać. A zna ktoś wykrój na czapkę pilotkę idealną bo chętnie się w taki zaopatrzę żeby następnym szyć bez poprawek na modelu:)

Pa

One thought on “Czapka pilotka dla niemowlaka

Skomentuj

