Sukienka z dzianiny

Długo mnie tu nie było. Córka ząbkuje więc zamiast szyć noszę sobie dziecko po mieszkaniu i po osiedlu;p. Bo po co jeździć w wózku jak może mama nosić:).

Dziś post o szyciu dla dorosłych (i trochę dla dzieci). W rodzinie była mała uroczystości więc, jak na kobietę przystało, musiałam sprawić sobie nową kreację:). Także od początku.

Materiał: Najpierw był materiał. Dzianinę pętelkową z elastanem kupiłam w sklepie dresowka.pl z przeznaczeniem na kardigan. Po otrzymaniu zamówienia i obejrzeniu materiału stwierdziłam że na kardigan się raczej nie nadaje za to będzie idealny na sukienkę.

Wykrój: Wzór na suknię kupiłam na stronie Papavero. Jest to model 0674. I trafiłam w 10. Sukienka jest banalna w szyciu. Model jest idealnie skrojony jak na moją figurę. W projekcie spłyciłam o kilka centymetrów dekolt z tylu sukienki bo wydawał mi się za duży. Przy szyciu tego modelu warto dokładnie wybrać rozmiar ponieważ sukienka ma ujemny luz na wysokości klatki piersiowej. Wybrany przeze mnie rozmiar to 40.

dsc09332

Wykonanie: Boki sukienki są zszyte 4 nitkowym owerlokiem. Kieszenie nie są wszywane tylko wykrojone z całością sukienki. Rękawy oraz dół sukienki wykończyłam podwójną igłą na maszynie domowej. Dekolt to pliska, ale nie cięta ze skosu tylko po szerokości materiału. Długość pliski to 0,8 x długość dekoltu. Wyszło idealnie. Polecam ten wykrój dla początkujących. Super prosta, efektowna sukienka.

Tak prezentuje się uszytek na modelu;p:

 
A z resztek powstała spódnica oraz opaska dla córy.

img_6110

Koszty:  Za 2 m dzianiny zapłaciłam 60 zł. 1,50 m materiału wykorzystałam na sukienkę dla siebie oraz spódnicę dla córki. Z pozostałego 0,5 metra uszyje jeszcze parę spodni dla córki lub krótką spódniczkę dla siebie. Także 60 zł za 3 rzeczy chyba całkiem niezły wynik:).

Do następnego razu:)

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

One thought on “Sukienka z dzianiny

  1. Świetna sukienka! Jakże ja się cieszę, że u nas ząbkowanie to wyłącznie gorsze spanie w nocy i nieco groszy nastrój w dzień 🙂 Jak słyszę te opowieści, to zupełnie nie wiem o co chodzi 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

